tisdag, april 29, 2008

ny vänsterpartist

Idag har vi haft landstingsfullmäktige och det finns en del att kommentera från det mötet. Men det ska jag återkomma till imorgon. Men bums måste jag skriva om att vi idag på fullmäktiges debatt sett en ny vänsterpartist. Det var den till miljöpartist förklädda färeträdaren Akko karlsson som visade upp sitt rätta jag. Värre än den värsta marxist talade hon om det farliga med marknadsekonomi och hur farligt det kommer att bli om vi får en omreglering av apoteksmarknaden så att vi i Sverige som resten av den demokratiska världen även får privata apotek.
Hon verkar helt ha missat att det är med marknadsekonomi som vi har kunnat skapa nya fantastiska läkemedel. Är det någon som känner till ett större läkemedel från något land med något annat än marknadsekonomi?? Inte trodde inte det.
Man kan ju också notera att de värsta miljöbovarna är fortfarande de länder som inte har marknadekonomi eller en fullt utvecklad sådan. Nu har jag lättare att förstå varför Mp valde samarbetet med s och v efter förra valet. Mp var "infiltrerat"....

1 kommentar:

@kko sa...

Tillåt mej småle Christer !
Tyvärr har kemikalieindustri inkl läkemedelsindustrin bland de sämre ansvarskänslan i marknadsekonomin, därav mitt engagemang för apoteksmonopolet som kan sålla bort de värsta avarterna.

tex såldes nevrosedyn på 90talet i sydamerika trots att vi redan på 60talet i Europa fick vetskap om effekterna... Marknadsekonomi- att få sälja sin produkter... Likadant med växtgifter som skräddarsys att klara bara en produkmärke, vilken skräck att göra folk märkesberoende av mediciner.... Samhällsansvar går över marknadsansvar om det att vara vänsterpartist i Christers värld så får det stå för dej, själv är jag helgrön o stolt för det.

hälsar @kko