onsdag, maj 07, 2008

bra eftermiddag i västervik

Igår eftermiddag deltog jag i Astma dagen, ett arrangemang som anordnades av lokalföreningen för Astma Allergiförbundet i Västervik. Det var en intressant eftermiddag där jag fick lära mig mer om varför astma utvecklas och hur behandlingar utvecklas. Det anordnas många liknande arrangemang runt om i länet regelbundet och bakom varje aktivitet finns det någon eller några eldsjälar, så också i Västervik. Dessa människor är fantastiska i sitt engagemang och lust att driva sina frågor och göra andra medvetna om vad som är viktigt. Utan detta engagemang skulle mycket av vårddebatten avstanna. Därför är jag oerhört tacksam mot Claire och alla andra som driver på oss beslutsfattare.
Jag själv tar med mig perspektivet att ha Astma är ett funktionshinder som vi som beslutsfattare ofta tappar bort när vi fattar beslut. Vi är ofta så fixerade vid de fysiska funktionshindren så vi tappar bort detta.

Inga kommentarer: