tisdag, juni 17, 2008

att bli förklenad

Oj vad det kan bli häftigt i en debatt. Johnny P har nu börjat bli tom på argument och för att då ändå försöka tvåla till mig så har han nu benämnt mig
- högerspöke
- extrem konfrontationspolitiker
- ideologiskt blockerad

Det är lite intressant att den som företräder en majoritet som avslår 28 av 29 förslag kallar andra konfrontationspolitiker. Det är lite spännande att man inte öppnar dörren för att krama oss i oppositionen och tillmötesgår några förslag. Det finns ju förslag som inte borde göra majoriteten orolig exempelvis läkemedelsgenomgångar även för dem i hemsjukvården, satsning på vindkraft, utveckling av ungdomsmottagningar eller äldresjukvården mm Men majoritetens bedömning är att i inget kan man se att vi har rätt. Det är politiken spelplan, men det är lite udda att av den som företräder majoriteten i flest frågor bli benämnd konfrontationspolitiker, när konfrontation är att att lägga förslag och i debatten hävda att man tror på dem. Jag som i min enfald trodde att det var min demokratiska rätt och skyldighet.

Jag förstår inte den socialdemokratiska logiken att ständigt söka konfrontation istället för

Inga kommentarer: