fredag, september 12, 2008

Äntligen!!

Idag kunde man få utropa ÄNTLIGEN!! Åsa Torstensson och Alliansregeringen finansierar nu upprustningen av Emmabodabanan. Från 2010 fram till 2012/2013 så kommer arbetet pågå. Det har dröjt, för länge. Men äntligen hade vi en minister som lyssnade och insåg att detta måste göras. Särskilt kul var det att höra Åsa´s argumentation för banan vid presskonferensen i morse. Den visade att hon förstått både det regionala perspektivet och det internationella.

Sammantaget är det så att dagens besked att det satsas över 1 miljard kronor i vägar och framförallt j'rnvägar i vår del av landet de kommande 4 åren. Så mycket är det väldigt länge sedan det satsades!
Heder åt Ann-Marie Fagerström som var både glad och tydlig med att hon var nöjd med regeringens ansvarstagande. Ann- Marie skiljer ur sig från den övriga sossekören i länet som försöker förneka framgången. Men det är som räven sa om rönnbären - surt att upptäcka att en Alliansregering är bättre för kalmar län än en vänsterregering. Men nu är det bevisat!

Ps dessutom är jag glad att mina uttalande i landstingsfullmäktige i våras i Figeholm inte blev något jag fick/får ångra. Då var jag säker på att vi skulle få ett positivt besked om en satsning på Emmaboda banan,utan att ha fullt fog för det, enbart mitt förtroende för Åsa och hennes gäng på näringsdepartementet. Tack och lov var förtroendet/tilliten befogad! ds

Inga kommentarer: