fredag, september 26, 2008

östran förnekar sig inte!

I dagens östra småland så skriver ledarskribenten Rolf A om mig och om Anders Åkesson. Det är ju som politiker alltid bra att vara mitt i debatten, men det är intressant hur det i den socialdemokratiska retoriken alltmer finns en populistik ton. I samband med budgetfullmäktige i landstinget blev jag utnämnd till konfrontationspolitiker av ledande företrädare för S partiet, vidare blev jag beskriven som lokal företrädare för Stureplans centern och stockholms styrd. Det är intressant att notera att i dagens ledare i Östra Småland så används samma invektiv. Det är ett märkligt sammanträffande, om det inte är så att man i den socialdemokratiska maktbunkern har kommit överens om att jag och andra c politiker ska beskrivas med dessa termer för att som man tror kunna misskreditera oss. Men det är kanske att både överskatta sin egen betydelse och vara allt för konspiratoriskt lagd. Men det är ett märkligt sammanträffande eller?

Att stå för ett alternativ till det socialdemokratiska maktinnehavet är för mig självklart, allt annat är att svika det demokratiska uppdraget och ge väljarna en möjlighet att se att det finns bättre utvecklingsmöjligheter med en annan politik. För mig är det självklart att hela tiden söka möjligheter som ger medborgarna större möjligheter att få en fast läkarkontakt, att skapa större trygghet och bejaka möjligheten till olikhet central. Om det hotar den socialdemokratiska världsbilden kan jag leva med det, men det intressant vore om man istället hade en politik istället för plakat!

Inga kommentarer: