måndag, februari 16, 2009

glasriket kunskap även i framtiden

I fredags skrev jag om mina funderingar kring hanteringen av glasriket och dess företag. I dagens Barometern återfinns en del av mina funderingar. Jag tror det är oerhört viktigt att fortsätta att driva frågorna som handlar om utbildning- och kompetensövervintring. När det gäller detta tycker jag att arbetsmarknadsdepartementet måste bli mer initiativkraftiga och kreativa och på det sättet använda lågkonjunkturen till en omställning och satsning som kan leda till ett bättre läge när ekonomin återigen blir bättre.

Sedan fanns det ändå en liten positiv glimt idag - Stece i Mösterås noterar positiv orderingång och fortfarande har vi bland de högsta sysselsättningsnivåerna vi har haft i modern tid. Det är skönt att i besvärliga tider få en del positiv glimtar!

Inga kommentarer: