söndag, april 12, 2009

Dn och bloggfiaskot...

Idga har Dn som förstasidesnyhet att riksdagsmännen som bloggar att deras bloggar är ett .... fiasko... eftersom de inte får några kommentarer på sina skriverier. Det mån man tycka är ett drastiskt uttryck och förvånande nära kvällstidningslöp. Läsandet och kommenterandet av det som skrivs i bloggar kan säker mätas på många olika sätt och med olika måttstockar. Det kan vara så att det är viktigt att skapa debatt och reaktioner på det man skriver, men det kan ju lika gärna vara så¨att det är att förmedla dina bilder till dina väljare och tänkbara väljare och ge dem en möjlighet att läsa och följa dina tankar och reaktioner.

Jag tror att det för alla som bloggar är så att kommenterande och läsandet går upp och ner, det beror på vad det är för nyheter och förhållanden man skriver om. Om man mätte alla ledarsidor på samma sätt som man nu försöker mäta riksdagsbloggarna så är jag rädd att det vore ett ännu större fiasko...

För min del är bloggandet ytterligareen möjlighet att kommunicera och nå ut. Jag når de bästa dagarna över 100 människor i dagsläget, det är långt fler än vad jag som landstingspolitiker någonsin har haft möjlighet att nå regelbundet tidigare. Därför med många ganska små ringar kan politiken från olika håll nå fler, ofiltrerat från tidningarnas ledarsidor och nyhetssidor - dessutom!

Inga kommentarer: