tisdag, maj 12, 2009

s video - virus?

Igår fick jag ett mail från till min landstingsmail. Men det gick inte fram till mig på ett korrekt sätt. Istället blev det stoppat av landstingets mailserver och jag fick meddelandet att jag fått ett mail med bilaga som sannolikt innehöll virus. Nyfiken som man är undrade jag ju vad detta kunde vara. Jo efter lite frågande visade det sig att man skickat mig en länk med till en you tube film skapad av länets socialdemokrater. Så det kloka och smarta virusskyddet i landstingets mailsystem hade uppenbarligen analyserat innehållet i filmen och insett att detta var virusliknande och inte borde spridas eftersom det kan skada tittaren..... Nu börjar jag förstå varför sossarnas budskap inte funkar - det är skadlig för Sverige såsom ett datavirus är skadligt för datorerna. Då är det ju naturligt att opinionssiffrorna går neråt!

Inga kommentarer: