tisdag, november 09, 2010

Parodi eller politisk taktik

Som politiker gillar man alltid stora dina bilder i tidningen, men dagens stora bild i Barometern och rubrik kunde jag varit utan! Det var inte Alliansen och ej heller jag som stod för det Barometern kallar parodi eller politisk cirkus - det var den rödgröna majoriteten och Anders Henriksson styrelsens ordförande.

Jag kan hålla med Mats Andersson på Barran att det blir lite märkligt att de rödgröna inte alls klarar av att på allvar ta ställning till något av oppositionens förslag, men än mer märkligt att man inte ens kan argumentera för sina egna förslag, vilket var fallet igår. det var i flera fall man blev svaret skyldig - det är dåligt.

Men med tanke på det record som de rödgröna har så menar jag att det faktum att de yrkar avslag på alla alliansens förslag i styrelsen med hänvisning till att man inte hunnit sätta sig in i förslagen är en ren skenmanöver. Man vill dölja det faktum att man driver sitt majoritetsarbete konfrontations inriktat - oppositionen har aldrig rätt. Det spelar ingen roll hur tidigt vi levererar våra förslag de kommer att avslås ändå, för så har det varit hitintills i alla budgetfullmäktige sedan de rödgröna tog över. Men om jag får råda inför nästa år så kommer vi i Alliansens presentera våra förslag så att de rödgröna inte igen kan skylla på sena förslag!

Inga kommentarer: