onsdag, februari 09, 2011

Vår i politiken

Igår skrev jag ett blogginlägg som uppenbart har roat ett antal av mina läsare, vilket gläder mig!! Jag skrev om de statliga stödet för bättre vård för våra äldre men det blev så här på ett ställe:
stimulera utvecklingen av en bättre vår för våra äldre börjar ta fart,
Någon har sagt att de tror att det är en Freudiansk felskrivning - jag längtar efter våren. Någon annan har sagt att de tycker det är ett intressant politiskt område - vårpolitiken. Och jag tror på det sistnämnda!!!

Man skulle kunna säga att min skrivning visar på något som komma skall... dvs att Alliansregeringen med den goda samhällsekonomiska utveckling som den bidragit till  gör att våra äldre får det bättre i vår. ja jag vet inte vilket, men jag lär mig att en felskrivning kan bli både rolig och faktiskt stimulera kreativiteten för politik utveckling - när lägger Miljöministern en proposition för en bättre vår eller när lägger Hägglund förslag som gör att det blir en ljusnande vår för våra äldre, snart kanske....;)

Inga kommentarer: